Szanowni Państwo!
Miło nam przekazać Państwu serię 21 poradników „Jak wdrażać modułowe programy kształcenia zawodowego”. Poradniki powstały w ramach projektu „System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego”Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 – Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.3 – Modernizacja treści i metod kształcenia, który był realizowany przez Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w latach 2009-2012.
Działania realizowane w projekcie skupiły się między innymi na promocji idei kształcenia modułowego i były związane z potrzebami dynamicznie zmieniającego się rynku pracy i oczekiwaniami wobec edukacji zawodowej. Pracodawcy coraz chętniej współpracują ze szkołami i placówkami oświatowymi. Uczniowie, jako przyszli pracownicy, mają możliwość opanowania nowoczesnych technologii oraz poznanie realiów pracy.
To właśnie w tym typie kształcenia zawodowego uczniowie równocześnie zdobywają wiedzę teoretyczną i rozwijają umiejętności praktyczne. Kształcenie zawodowe realizowane z wykorzystaniem programów nauczania o strukturze modułowej zwiększa szanse uczniów na wejście na rynek pracy. Warto zauważyć, iż koncepcja zmian programowych w kształceniu zawodowym wprowadzonych w roku szkolnym 2012/2013 sprzyja wdrożeniu i realizacji kształcenia modułowego.
Na serię składają się poradniki dla: dyrektora szkoły/placówki oświatowej, nauczyciela konsultanta i doradcy metodycznego, kierownika kształcenia praktycznego, przedstawicieli organu nadzorującego oraz przedstawicieli organu prowadzącego, a także 16 poradników opisujących jak realizować kształcenie zawodowe w oparciu o modułowy program nauczania w najpopularniejszych branżach.
Każdy z adresatów poradników znajdzie w nich wartościowe informacje oraz przykłady działań podejmowanych w celu przygotowania szkoły do wdrożenia programów o strukturze modułowej. Poradniki mają charakter przewodników wskazujących krok po kroku drogę postępowania w przygotowaniu do wdrożenia kształcenia modułowego. Studia przypadków oraz propozycje zastosowania konkretnych rozwiązań dają szansę m.in. na dokonanie szybkiej oceny, czy jesteśmy gotowi na innowacyjne rozwiązania programowe. Autorami wszystkich poradników są doświadczeni praktycy oraz znawcy tematyki modułowego kształcenia zawodowego.
Wyrażamy głęboką nadzieję, iż przekazany Państwu materiał będzie pomocy w przygotowaniu zmian i wdrożeniu modułowych programów nauczania.
Poradniki branżowe
Poradniki ogólne
Poradnik dla dyrektora |
Poradnik dla kierownika |
Poradnik dla nauczycieli |
||
x x x | x x x | |||
x x x | x x x | x x x | ||
Poradnik dla |
Poradnik dla |
|||